Osman Nedim Yektar profil resmi
Osman Nedim Yektar Doç. Dr. NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Yayın 4 Hakemlik 3
4 Yayın
3 Hakemlik

Uzmanlık Alanları

Hadis

Biyografi

ÖZGEÇMİŞ
Doç. Dr. Osman Nedim YEKTAR
1974 yılında Sakarya Merkez Adapazarı İlçesinde doğdu. İlköğrenimini Sakarya’da tamamladı. 1985-1993 yılları arasında Sakarya İmam Hatip Lisesi’nde okudu. 1994-1996 yılları arasında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenim gördü. 1996 yılında ikinci sınıfta yatay geçişle nakil olduğu Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden 1999 yılında mezun oldu. Lise yıllarında okul harici klasik arapça, ta’lîm dersleri aldı. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi eğitimi esnasında 1996 yılında başladığı hafızlık eğitimini 2000 yılında tamamladı. 2002 yılında Temel İslâm Bilimleri Tefsir Anabilim Dalı’nda “Kalem ve Müddessir Sürelerinde Cehenneme Götüren Ameller” teziyle Yüksek Lisansını tamamladı. 1995-1996-1997-1999 yıllarında Ankara Kocatepe Camiinde düzenlenen Kur’an-ı Kerim’i güzel okuma Türkiye finallerinde okuduğu fakülteleri başarıyla temsil etti.
2003 yılında T.C. Diyanet İşleri Başkanlığı Sivas Suşehri Yıldırım Beyazıt Camii İmam Hatibi olarak göreve başladı. 2004 yılındaki vaizlik sınavı kazanmasını ardından Sakarya—Geyve İlçe Vaizi olarak göreve başladı. 2006 yılında bir ay süreyle Hollanda Deventer Bölgesi Arnhem’de DİB. Vaizi olarak görev yaptı. 2005 yılı Geyve İlçesinde, 2009 yılı Erzurum Dadaşkent Merkez Camiinde Ramazan ayında hatimle namaz kıldırdı. 2007-2010 yılları arasında Erzurum Ömer Nasûhi Bilmen Yüksek İhtisas Merkezi’nde öğrenim gördü. 2010-2011 yıllarında Geyve İlçe Vaizi; 2011-2014 Uzman Vaizi olarak görev yaptı. 2004-2007 ve 2010-2014 yılları arasında Geyve Cezaevinde Din derslerine girdi. 2014 yılında “Hz. Peygamber’in Suç ve Suçlulara Muamelesi” teziyle Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde doktorasını tamamladı. 2023 yılında Doçent oldu. 2014 yılında Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi İlahiyat Fak. Hadis Ana Bilim Dalı öğretim üyesi görevine başladı. Halen bu görevi yürütmektedir. Evli ve üç çocuk babasıdır. Arapça ve İngilizce bilmektedir.
Kitaplar
Suç ve Suçlularla Mücadelede Nebevî Metotlar, Gümüşev Yayıncılık, 2015 İstanbul.
Aynî’nin Hadis Usûlünü Ele Alışı –el-Binâye fî-Şerhi’l-Hidâye Örneğinde-, Yüzakı Yayıncılık, 2016 İstanbul.
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler
Malkara Kadısı Ömer Ziyâuddin Dağıstânî’nin Zevâidü’z-Zebîdî Adlı Eserinin Hadis İlmi Açısından İncelenişi, Tekirdağ’da Dini ve Kültürel Hayat, 2019, s. 274-280.
Trafik ile İlgili Nebevî Usüller, Din ve Trafik (Trafik, Kader, Kaza, Tevekkül, İrade, Ahlak ve Kul Hakkı) , 2016, cilt: I, s. 111-126
Türkçe [D254447]
Model İnsan Olarak Hz. Peygamber’in Suçluları Eğitmede Kullandığı Usüller, ULUSLARARASI İSLÂM VE MODEL İNSAN SEMPOZYUMU Internatıonal Symposıum On Islam And Model Human- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanlığı, 26-27-28 Nisan 2018.
“HZ. PEYGAMBER’İN ZOR ANLARDA EŞİ AİŞE R.HA İLE İLETİŞİMİ”, DİB. - Kütahya Dumlupınar Üniv. İşbirliğiyle Manevî Danışmanlık Sempozyumu, 18-19 Aralık 2020.
“HZ. PEYGAMBER’İN SALGIN HASTALIKLARA KARŞI DANIŞMANLIĞI -Umre ve Hac Yolculukları Bağlamında-“, Diyanet İşleri Başkanlığı - Kütahya Dumlupınar Üniv. İşbirliğiyle Manevî Danışmanlık Sempozyumu, 18-19 Aralık 2020.
“Hz. Peygamber’in Umresine Ve Haccına Corona Salgını Döneminde Bir Bakış”, Uluslararası Değişen ve Gelişen Şartlar Bağlamında Hac Sempozyumu, Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB.) 01-04 Aprıl.2021, Ankara.
Ulusal/Uluslarası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
Hadîs Rivayetleri ve Hz. Peygamber’in Şiire Bakışı, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2016, cilt: XX, sayı: 65, s. 405-432
Türkçe [D01777]
Hz. Peygamber’in Suçlar Hakkında Uyguladığı Temel Prensipler, Namık Kemal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2015, cilt: I, sayı: 1, s. 57-102
Türkçe [D04122]
Cahiliye Döneminden Sonra Sahâbe Şiirinin Rolü, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2015, cilt: XIX, sayı: 2, s. 223-241
Türkçe [D01956]
Hz. Peygamber’in Hadîslerinde Geçen -Biz- Vurgusu Bağlamında Toplumdaki Birleştiriciliği = The Prophet’s Unification in Society in the Context of -We- in His Tradition, Cumhuriyet İlahiyat Dergisi = Cumhuriyet Theology Journal, 2016, cilt: XX, sayı: 1, s. 289-308
Türkçe [D01956]
Aynî’nin Hadîs Alanında Merğinânî’ye Yönelik Bazı Eleştirileri -el-Binâye fi-Şerhi’l-el-Hidâye Bağlamında- = Evaluation Aynî’s of Some Criticisms Directed at Merginânî in the Hadith, İslâmî Araştırmalar, 2016, cilt: XXVII, sayı: 1, s. 90-102
Türkçe [D00064]
Aynî’nin Hadîs Alanında Babertî’ye Yönelttiği Bazı Eleştirilerin Değerlendirilmesi, Turkish Studies = Türkoloji Araştırmaları: International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016, cilt: XI, sayı: 5, s. 499-514
Türkçe [D03262]

Kurum

NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ

Popüler Yayınları

Cahiliye Döneminden Sonra Sahâbe Şiirinin Rolü
DOI: -
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1534

0

1

1534

Yayınlar

0

996

0

1184

Hz. Peygamber'in Kullandığı -Biz- Duygusu Bağlamında Birleştiriciliği
Yayın Bilgisi: 2016 , Cumhuriyet İlahiyat Dergisi
DOI: 10.18505/cuid.238968
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4167

0

4167

Cahiliye Döneminden Sonra Sahâbe Şiirinin Rolü
DOI: -
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1534

1

1534

Crossref atıf bulunmamaktadır.
İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.