avatar
Alparslan Nas Doç. Dr. Marmara University
Yayın 13 Hakemlik 18 CrossRef Atıf 21 TR Dizin Atıf 21
13 Yayın
18 Hakemlik
21 CrossRef Atıf
21 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

İletişim ve Medya Çalışmaları Çok Kültürlü ve Kültürlerarası Çalışmalar Ekran ve Medya Kültürü Günlük Yaşam ve Tüketim Kültür, Temsil ve Kimlik Kültürel Teori Küreselleşme ve Kültür Reklamcılık Reklam Çözümlemesi Sosyal Reklamcılık

Biyografi

Doç. Dr. Alparslan Nas, Sabancı Üniversitesi Kültürel Çalışmalar programında lisans ve yüksek lisans öğrenimini tamamladıktan sonra, araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladığı Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim Dalı’nda doktora derecesini almıştır. Ulus Markalama: Dünyadan Örneklerle Kuram ve Uygulama (2017), Media Representations of the Cultural Other in Turkey (Palgrave Macmillan, 2018) ve Marka Aktivizmi (2022) başlıklı kitaplarının yanı sıra; ulusal hakemli dergilerde ve başta European Journal of Cultural Studies ve Feminist Media Studies olmak üzere uluslararası hakemli dergilerde çok sayıda makalesi yayınlanmıştır. 2020 yılından itibaren Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi editörlüğünü yürüten yazar, öğretim üyesi olduğu Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde İletişim Teorileri, İletişim Sosyolojisi, Marka İletişimi ve Reklam ve Reklam Felsefesi gibi dersler vermekte; ayrıca eleştirel reklam ve marka araştırmaları alanlarında akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Ayrıca, medya ve popüler kültüre dair düzenli olarak eleştirler yayınladığı bir podcast kanalına sahiptir: CultPost Podcast

Kurum

Marmara University

Popüler Yayınları

Türk Sinemasında Azınlıklar
DOI: -
ATIF 0 FAVORİ 3 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2595

0

3

2595

Etkileyici Pazarlama Uygulamalarının Post-Hakikat Kavramı Bağlamında İncelenmesi
DOI: 10.55796/dusuncevetoplum.1104888
ATIF 1 FAVORİ 2 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 934

1

2

934

Ulus markalama ve sürdürülebilirlik: Avrupa ülkelerinin karşılaştırmalı bir analizi
DOI: 10.26650/CONNECTIST2023-1180834
ATIF 0 FAVORİ 2 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 716

0

2

716

Kentsel ile Doğal Arasında: İstanbul’da Kapalı Site Projelerinin Yeşil Pazarlaması
Yayın Bilgisi: 2017 , İDEALKENT
DOI: -
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1293

0

1

1293

REKLAMLARDA GENÇLİK KİMLİĞİNİN KURGULANMASI: “GENÇ TURKCELL” ÖRNEĞİ
Yayın Bilgisi: 2013 , Selçuk İletişim
DOI: -
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2840

0

1

2840

Yayınlar

2

716

“Yalnız Yürümeyeceksin”: Çevrim İçi Feminist Tanıklık ve Örtünmenin Dönüşen Öznellikleri
Yayın Bilgisi: 2023 , Fe Dergi
DOI: 10.46655/federgi.1175902
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 277

1

277

Etkileyici Pazarlama Uygulamalarının Post-Hakikat Kavramı Bağlamında İncelenmesi
DOI: 10.55796/dusuncevetoplum.1104888
FAVORİ 2 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 934

2

934

Türk Sinemasında Azınlıklar
DOI: -
FAVORİ 3 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2595

3

2595

Markalama ve Millî Kimlik: “Türkiye: Gücünü ve Potansiyelini Keşfet” Kampanyası Analizi
Yayın Bilgisi: 2017 , Bilig
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 3803

0

3803

ERKEKLER DE AĞLAR, AMA… AXE REKLAMINDAKİ HEGEMONİK ERKEKLİK ELEŞTİRİSİNİN YORUMLANMA BİÇİMLERİ
Yayın Bilgisi: 2017 , Erciyes İletişim Dergisi
DOI: 10.17680/erciyesakademia.312263
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2433

1

2433

1

1762

Kentsel ile Doğal Arasında: İstanbul’da Kapalı Site Projelerinin Yeşil Pazarlaması
Yayın Bilgisi: 2017 , İDEALKENT
DOI: -
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1293

1

1293

0

3441

Toplumsal Hareketlerin Markalanmasında Reklamın Kullanımı
Yazarlar: Ali Murat Yel, Alparslan Nas
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1513

0

1513

1

3563

Women Chewing Gum: Feminist Critical Analysis of Advertising as Symbolic Violence
Yayın Bilgisi: 2015 , Ankara Üniversitesi İlef Dergisi
DOI: 10.24955/ilef.305305
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2830

0

2830

REKLAMLARDA GENÇLİK KİMLİĞİNİN KURGULANMASI: “GENÇ TURKCELL” ÖRNEĞİ
Yayın Bilgisi: 2013 , Selçuk İletişim
DOI: -
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2840

1

2840

Yayınlar

Etkileyici Pazarlama Uygulamalarının Post-Hakikat Kavramı Bağlamında İncelenmesi
DOI: 10.55796/dusuncevetoplum.1104888
ATIF 1 FAVORİ 2 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 934

1

2

934

ERKEKLER DE AĞLAR, AMA… AXE REKLAMINDAKİ HEGEMONİK ERKEKLİK ELEŞTİRİSİNİN YORUMLANMA BİÇİMLERİ
Yayın Bilgisi: 2017 , Erciyes İletişim Dergisi
DOI: 10.17680/erciyesakademia.312263
ATIF 3 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2433

3

1

2433

12

1

3563

Women Chewing Gum: Feminist Critical Analysis of Advertising as Symbolic Violence
Yayın Bilgisi: 2015 , Ankara Üniversitesi İlef Dergisi
DOI: 10.24955/ilef.305305
ATIF 5 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2830

5

0

2830

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.