BibTex RIS Kaynak Göster

Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti

Yıl 2013, Sayı: 1 - Yıl: 2013 Sayı: 1, 83 - 87, 01.02.2013

Öz

Tüketici memnuniyeti, işletmelerin üzerinde durduğu önemli kavramlardan birisidir. Bu nedenle üreticiler, sattıkları ürünler karşısında
tüketicilerin memnuniyet dereceleri hakkında bilgi sahibi olmak isterler. Bu çalışmada, Bilecik ili Pazaryeri ilçesine bağlı Kınık köyünde
faaliyet gösteren Organik Tarım Çiftliğine üye ve doğrudan pazarlama (abone) sistemi yoluyla organik yaş meyve ve sebze satın almayı
tercih eden tüketicilerin, bu sistem ile ilgili beklenti ve memnuniyetleri araştırılmıştır. Bu amaca ulaşmak için 110 tüketiciye anket
uygulaması gerçekleştirilmiştir. Tüketicilerin memnuniyet derecelerinin belirlenmesinde 5’li likert ölçeğinden yararlanılmıştır. Sonuç
olarak, tüketicilerin %52,8’inin organik yaş meyve ve sebzeleri sağlıklarına özen gösterdikleri için bu ürünleri tercih ettikleri, geliri 2000
TL ve üstü olan tüketicilerin %47,3’nün bu ürünlerin fiyatlarını pahalı buldukları, tüketicilerin tat, besin değeri ve ürün kalitesi
bakımından da bu ürünlerden çok memnun oldukları belirlenmiştir.

Consumer Satisfaction in Direct Marketing of Organic Fresh Fruits and Vegetables

Yıl 2013, Sayı: 1 - Yıl: 2013 Sayı: 1, 83 - 87, 01.02.2013

Öz

Consumer satisfaction is one of the concepts regarded as important by enterprises. Thus, producers desire to be informed of the consumers’ levels of satisfaction with respect to the crops they sell. This study researches the expectations and satisfaction of consumers who are members of the Organic Agriculture Farm operating in the village of Kinik located in Pazaryeri, Bilecik and prefer to purchase organic fruits and vegetables through direct marketing (subscription) system. To that end, a questionnaire survey was conducted on 110 consumers. 5-point Likert scale was made use of to determine the consumers’ levels of satisfaction. As a result, it was found that 52.8% of consumers prefer organic fruits and vegetables for the care for their health, that 47.3% of consumers whose income is above TL 2000 find the price of these crops expensive, and that consumers are highly satisfied with these crops in terms of taste, nutritional value and product quality

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99KP36NZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Süleyman Karaman

Damla Özsayın Bu kişi benim

Hasan Karahan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 1 - Yıl: 2013 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaman, S., Özsayın, D., & Karahan, H. (2013). Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti. Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi(1), 83-87.
AMA Karaman S, Özsayın D, Karahan H. Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti. Tarım Bilim. Araşt. Derg. (online). Şubat 2013;(1):83-87.
Chicago Karaman, Süleyman, Damla Özsayın, ve Hasan Karahan. “Organik Yaş Meyve Ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti”. Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi, sy. 1 (Şubat 2013): 83-87.
EndNote Karaman S, Özsayın D, Karahan H (01 Şubat 2013) Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti. Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi 1 83–87.
IEEE S. Karaman, D. Özsayın, ve H. Karahan, “Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti”, Tarım Bilim. Araşt. Derg. (online), sy. 1, ss. 83–87, Şubat 2013.
ISNAD Karaman, Süleyman vd. “Organik Yaş Meyve Ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti”. Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi 1 (Şubat 2013), 83-87.
JAMA Karaman S, Özsayın D, Karahan H. Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti. Tarım Bilim. Araşt. Derg. (online). 2013;:83–87.
MLA Karaman, Süleyman vd. “Organik Yaş Meyve Ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti”. Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi, sy. 1, 2013, ss. 83-87.
Vancouver Karaman S, Özsayın D, Karahan H. Organik Yaş Meyve ve Sebzelerin Doğrudan Pazarlanmasında Tüketici Memnuniyeti. Tarım Bilim. Araşt. Derg. (online). 2013(1):83-7.