Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 4, 43 - 51, 28.09.2020

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, H. (2017). Genel ve İmam-Hatip Ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeyleri. Journal of Turkish Studies, 12(Volume 12 Issue 27), 335–358. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12316
  • Altundaş, İ. (2019). Amasya örneğinde İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin beklenti ve sorunları [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Aşlamacı, İ. (2017a). Öğrenci ve öğretmenlerine göre imam-hatip liseleri: profiller, algılar, memnuniyet, aidiyet raporu [Değerler Eğitimi Merkezi İmam Hatip Okulları Araştırmaları Projesi].
  • Aşlamacı, İ. (2017b). Paydaşlarına göre imam-hatip ortaokullarında din eğitimi (1. basım). Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.
  • Aşlamacı, İ., & Eker, E. (2016). İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin okul aidiyet ve dinî tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 14(32), 7–38.
  • Ateş, P. (2016). İmam Hatip Lisesi’nde okuyan öğrencilerin İmam Hatip Lisesi’ni tercih nedenleri ve beklentileri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atik, G., & Yerin Güneri, O. (2015). Ortaokul öğrencileri için okul iklimi ölçeği: Türkçe formu’nun geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 1(1). https://doi.org/10.17051/io.2016.42123
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Başkale, H. (2016). Determination of validity, reliability and sample size in qualitative studies. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bozkurt, E., & Sönmez, H. İ. (2016). İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin ergen öznel iyi oluşlarının kişisel ve sosyal özelliklerine göre incelenmesi. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 0(7), 231–248. https://doi.org/10.18498/amauifd.282875
  • Creswell, J. W. (2019). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Trans.; 2nd ed.). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053184720
  • Çalışkanoğlu, Ş. (2018). İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin sorun ve beklentileri (Çorum örneği)’ [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çepni, O., Kılınç, A. Ç. & Kılcan, B. (2018). Problems experienced in postgraduate education and solutions: a qualitative study on graduate students’ views. International Online Journal of Educational Sciences, 10(1), 1-16.
  • Çiftçi, M. (2019). İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin okul motivasyonları (Erzurum ili örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Çınar, F. (2018). İmam Hatip Liselerinden beklentiler. Journal of International Social Research, 11(60), 1243– 1259. https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2870
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (Third Edition). SAGE.
  • DOGM. (2017). İmam Hatip Okulları tanıtım kitapçığı. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü. http://dogm.meb.gov.tr/pdf/ImamHatipTanitimKitapcigi.pdf
  • Gencer, N. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinde okul aidiyet duygusu (çorum örneği). Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD), 149–172. https://doi.org/10.17335/sakaifd.514384
  • Guba, E. G., & Lincoln, S. (2005). Paradigmatic controversies, contradictions and emerging confluences, in N.K. Denzin, and Y.S. Lincoln (eds.), Handbook of Qualitative Research (2nd ed.), London: Sage.
  • Koç, A. (2019). Comparative investigation of the effective school characteristics of the project AIHHS and non-project AIHHS. Journal of Ekev Academy, 80, 1–24. https://doi.org/10.17753/Ekev1273
  • Koç, A., & Bastas, M. (2019). The evaluation of the project school model in terms of organizational sustainability and ıts effect on teachers’ organizational commitment. Sustainability, 11(13), 3549. https://doi.org/10.3390/su11133549
  • Köylü, M., & Nazıroğlu, B. (2012). İlköğretimde din eğitimi. In Din Eğitimi (pp. 132–176). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Özyiğit, M. (2018). Öğrencilerin İmam Hatip Okullarını tercih nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Sarı, M. (2013). Lise öğrencilerinde okula aidiyet duygusu. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 147–160.
  • Şatır, F. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin okul tercihlerinde rol oynayan faktörler (Isparta örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Taş Akarsu, N. (2018). Ortaokullarda moral iklim ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Terlemez, V. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin imam hatiplilik algısı ve deneyimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi-Marmara Üniversitesi Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10th ed.). Seçkin Yayıncılık.

A Qualitative Research on the Problems and Expectations of Imam Hatip Secondary School Students (The Case of Istanbul Province)∗

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 4, 43 - 51, 28.09.2020

Öz

Imam Hatip Secondary Schools are the schools where the lessons related to religion (The Holy
Quran, Tafsir and Hadith etc.) are taught as a compulsory part of the curriculum. In other secondary
schools, only one religion lesson is compulsory, and the other religion-related lessons are taught as
elective. The aim of this research is to examine the problems of Imam Hatip Secondary School
students in school, to learn their expectations and to identify the school of their ideals. The research
was carried out through a semi-structured interview form, one of the qualitative research methods. It
was held in 2019 at the 13 Imam Hatip Secondary Schools in Istanbul with the participation of 156
students. The research in which the results are given by creating themes; reveals that the students are
generally satisfied with their schools, they love the school more to see their friends and participate in
the activities. In addition, students have emotional expectations from their teachers and
administrators; like showing them more interest and smiling. Students described their ideal schools
as follows; school uniform is not compulsory, they only attend lessons of interest and have longer
break hours. Teachers can have short conversations with their students before starting the lesson.
Motivation activities can be held for the lessons students are hesitant about whether they will benefit
them in the future. Most importantly, school can be developed in line with students wishes and
needs by holding frequent meetings with their.

Kaynakça

  • Aktaş, H. (2017). Genel ve İmam-Hatip Ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeyleri. Journal of Turkish Studies, 12(Volume 12 Issue 27), 335–358. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12316
  • Altundaş, İ. (2019). Amasya örneğinde İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin beklenti ve sorunları [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Aşlamacı, İ. (2017a). Öğrenci ve öğretmenlerine göre imam-hatip liseleri: profiller, algılar, memnuniyet, aidiyet raporu [Değerler Eğitimi Merkezi İmam Hatip Okulları Araştırmaları Projesi].
  • Aşlamacı, İ. (2017b). Paydaşlarına göre imam-hatip ortaokullarında din eğitimi (1. basım). Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.
  • Aşlamacı, İ., & Eker, E. (2016). İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin okul aidiyet ve dinî tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 14(32), 7–38.
  • Ateş, P. (2016). İmam Hatip Lisesi’nde okuyan öğrencilerin İmam Hatip Lisesi’ni tercih nedenleri ve beklentileri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atik, G., & Yerin Güneri, O. (2015). Ortaokul öğrencileri için okul iklimi ölçeği: Türkçe formu’nun geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 1(1). https://doi.org/10.17051/io.2016.42123
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Başkale, H. (2016). Determination of validity, reliability and sample size in qualitative studies. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bozkurt, E., & Sönmez, H. İ. (2016). İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin ergen öznel iyi oluşlarının kişisel ve sosyal özelliklerine göre incelenmesi. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 0(7), 231–248. https://doi.org/10.18498/amauifd.282875
  • Creswell, J. W. (2019). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Trans.; 2nd ed.). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053184720
  • Çalışkanoğlu, Ş. (2018). İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin sorun ve beklentileri (Çorum örneği)’ [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çepni, O., Kılınç, A. Ç. & Kılcan, B. (2018). Problems experienced in postgraduate education and solutions: a qualitative study on graduate students’ views. International Online Journal of Educational Sciences, 10(1), 1-16.
  • Çiftçi, M. (2019). İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin okul motivasyonları (Erzurum ili örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Çınar, F. (2018). İmam Hatip Liselerinden beklentiler. Journal of International Social Research, 11(60), 1243– 1259. https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2870
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (Third Edition). SAGE.
  • DOGM. (2017). İmam Hatip Okulları tanıtım kitapçığı. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü. http://dogm.meb.gov.tr/pdf/ImamHatipTanitimKitapcigi.pdf
  • Gencer, N. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinde okul aidiyet duygusu (çorum örneği). Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD), 149–172. https://doi.org/10.17335/sakaifd.514384
  • Guba, E. G., & Lincoln, S. (2005). Paradigmatic controversies, contradictions and emerging confluences, in N.K. Denzin, and Y.S. Lincoln (eds.), Handbook of Qualitative Research (2nd ed.), London: Sage.
  • Koç, A. (2019). Comparative investigation of the effective school characteristics of the project AIHHS and non-project AIHHS. Journal of Ekev Academy, 80, 1–24. https://doi.org/10.17753/Ekev1273
  • Koç, A., & Bastas, M. (2019). The evaluation of the project school model in terms of organizational sustainability and ıts effect on teachers’ organizational commitment. Sustainability, 11(13), 3549. https://doi.org/10.3390/su11133549
  • Köylü, M., & Nazıroğlu, B. (2012). İlköğretimde din eğitimi. In Din Eğitimi (pp. 132–176). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Özyiğit, M. (2018). Öğrencilerin İmam Hatip Okullarını tercih nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Sarı, M. (2013). Lise öğrencilerinde okula aidiyet duygusu. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 147–160.
  • Şatır, F. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin okul tercihlerinde rol oynayan faktörler (Isparta örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Taş Akarsu, N. (2018). Ortaokullarda moral iklim ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Terlemez, V. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin imam hatiplilik algısı ve deneyimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi-Marmara Üniversitesi Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10th ed.). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Ahmet Koç

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Koç, A. (2020). A Qualitative Research on the Problems and Expectations of Imam Hatip Secondary School Students (The Case of Istanbul Province)∗. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(4), 43-51.