BibTex RIS Kaynak Göster

قضية الإبداع في الكتب الإسلامية بعد المغول في ضوء رسائل محيي الدين الكافيجي في التفسير

Yıl 2013, Cilt: 35 Sayı: 35, 53 - 70, 01.12.2013

Öz

Kaynakça

  • Bâkıllânî, Ebû Bekir, el-İntisâr li’l-Kur’ân (thk. Muhammed Isâm el- Kudâh), Dâru’l-Feth, Amman-Dâru İbn Hazm, Beyrut, 1422.
  • Bikâî, İbrahim b. Ömer, Mesâidü’n-Nazar li’l-İşrâfi alâ Makâidi’s- Süver, Mektebetü’l-Meârif, Riyâd, 1408.
  • Brockelmann, C., GAL, Leiden 1944-1949; Supplement, Leiden 1937- 1942.
  • Câbirî, Muhammed Âbid, Fikru İbn Haldûn ve’l-Asabiyye, Merkezü Dirâsâti’l-Vahdeti’l-Arabiyye, Beyrut, 2001.
  • Cürcânî, Abdülkâhir, Delâilü’l-İ‘câz (thk. M: Muhammed Şâkir), Matbaatü’l-Medenî, Kâhire – Dâru’l-Medenî, Cidde, 1413.
  • Daşdemir, Yusuf, “İbn Sina Mantığında Burhanî Bilimlerin Konu, İlke ve Sorunları”,Felsefe Dünyası, 55/2012, 1.
  • Davutoğlu, Ahmet, “İslam Düşünce Geleneğinin Temelleri, Oluşum Süreci ve Yeniden Yorumlanması”, Divan, 1996/1.
  • Ebu Hayyân, Muhammed b. Yusuf el-Endelüsî, el-Bahru’l-Muhît fi’t- Tefsîr (thk. Sıtkî Muhammed Cemîl), Dâru’l-Fikr, Beyrut, 1420.
  • Fazlur Rahman, Islam And Modernity, The University of Chicago Press, 1982.
  • Fenârî, Mehmed b. Hamza, Füsûlü’l-Bedâi‘ fî Usûli’ş-Şerâi‘, Matbaatü Şeyh Yahya Efendi, İstanbul, 1289; Miftâhu Şerhi’l-Ğayb ve’l-Vücûd ve Şerhuhû Misbâhu’l-Üns beyne’l-Ma‘kûl ve’l-Meşhûd (thk. Âsım İbrahim) Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Lübnan, 2010.
  • Goldziher, Ignaz, Klasik Arap Literatürü, (trc. Azmi Yüksel-Rahmi Er) Ankara, 1993; (A Short History of Classical Arabic Literatür,ed. trans. Joseph De Somogyi, Berlin, 1966).
  • İbn Haldûn, Abdurrahmân b. Muhammed, Mukaddime (thk. Halil Şehhâte), Dâru’l-Fikr, Beyrut, 1408-1988.
  • İbn Teymiyye, Takıyyüddin Ahmed, Mukaddime fî Usûli’t-Tefsîr, Dâru Mektebeti’l-Hayât, Beyrut, 1400.
  • İsfehânî, Râğıb, Tefsîru’r-Râğıb el-İsfehânî, Muhammed Abdülaziz Besyûnî, Külliyyetü’l-Âdâb, Tanta, 1420.
  • Kâfiyeci, Mehmed b. Süleyman, et-Teysîr fî Kavâidi İlmi’t-Tefsîr (thk. İsmail Cerrahoğlu), Menşûrâtü Külliyyeti’l-İlâhiyyât, Ankara, 1974.
  • Kâtip Çelebi, Keşfü’z-Zunûn an Esâmi’l-Kütüb ve’l-Fünûn, Mektebetü’l- Müsennâ, Bağdat, 1941.
  • Mustafa Sabri Efendi, Yeni İslam Mücedditlerinin Kıymet-i İlmiyesi, Dâru’l-Hılâfeti’l-Âliye, İstanbul, 1337.
  • Rosenthal, Franz, İlmü’t-Târîh İnde’l-Müslimîn (trc. Ahmed Sâlih el- Ilâ), Müessesetü’r-Risâle, Beyrut, 1403-1983.
  • Sehâvî, Şemseddin, Ed-Dav’ü’l-Lâmi‘ li-Ehli’l-Karni’t-Tâsi‘, Dâru Mektebeti’l-Hayât, Beyrut, ts.
  • Süyûtî, Celâleddin, Büğyetü’l-Vüât fî Tabakâti’l-Lüğaviyyîn ve’n-Nühât (thk. Muhammed Ebu’l-Fadl İbrahim), el-Mektebetü’l-Asriyye, Sayda, ts.; el- İtkân fî Ulûmi’l-Kur’ân (thk. Muhammed Ebu’l-Fadl İbrahim), el-Hey’etü’l- Mısriyye, 1394.
  • Şeşen, Ramazan, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İsar, İs- tanbul, 1998.
  • Taşköprîzade, Ahmed b. Muhammed, eş-Şekâiku’n-Nu‘mâniyye fî Ulemâi’d-Devleti’l-Usmâniyye, Dâru’l-Kitâbi’l-Arabî, Beyrut, ts.
  • Tayyâr, Müsâid b. Süleyman, Mefhûmü’t-Tefsîr ve’t-Te’vîl ve’l-İstinbât ve’t-Tedebbür ve’l-Müfessir, Dâru İbni’l-Cevzî, Riyâd, 1427.
  • Togan, A. Zeki Velidî, Tarihte Usûl, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1981.
  • Touati, Houari,Islam Et Voyage Au Moyen Âge, Paris, Le Seuil, 2000.
  • Tûfî, Süleyman b. Abdülkâvî, el-İksîr fî Kavâidi İlmi’t-Tefsîr (thk. Abdülkâdir Hüseyin), Mektebetü’l-Âdâb, Kâhire, ts.
  • Watt, M. Islamic Philosopy and Theology, Edinburg University Press, 1985.
  • Zehebî, Muhammed Hüseyin, et-Tefsîr ve’l-Müfessirûn, Mektebetü Vehbe, Beyrut, ts.
  • Zürkânî, Muhammed Abdülazîm, Menâhilü’l-İrfân, Matbaatü İsâ el- Bâbî el-Halebî ve Şürakâih, ts.

ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف

Yıl 2013, Cilt: 35 Sayı: 35, 53 - 70, 01.12.2013

Öz

lam düşüncesinin de seçkin âlim ve kurucu metinlerini çıkardıktan ve mecrasını bulduk- tan sonra, belli bir seviyede akışını sürdürdüğünü, esas olanın bu akışın, canlılığın ve sü- rekliliğin sağlanması olduğunu dile getirmiştir. Muhyiddin el-Kafiyeci’nin tefsire dair eserleri incelendiğinde, bir donukluk ve gerilemenin varlığı değil, diğer İslamî ilimler yanında tefsirdeki sürekliliğin sağlandığı hatta yeni metodolojilerin geliştirildiği görül- mektedir

Kaynakça

  • Bâkıllânî, Ebû Bekir, el-İntisâr li’l-Kur’ân (thk. Muhammed Isâm el- Kudâh), Dâru’l-Feth, Amman-Dâru İbn Hazm, Beyrut, 1422.
  • Bikâî, İbrahim b. Ömer, Mesâidü’n-Nazar li’l-İşrâfi alâ Makâidi’s- Süver, Mektebetü’l-Meârif, Riyâd, 1408.
  • Brockelmann, C., GAL, Leiden 1944-1949; Supplement, Leiden 1937- 1942.
  • Câbirî, Muhammed Âbid, Fikru İbn Haldûn ve’l-Asabiyye, Merkezü Dirâsâti’l-Vahdeti’l-Arabiyye, Beyrut, 2001.
  • Cürcânî, Abdülkâhir, Delâilü’l-İ‘câz (thk. M: Muhammed Şâkir), Matbaatü’l-Medenî, Kâhire – Dâru’l-Medenî, Cidde, 1413.
  • Daşdemir, Yusuf, “İbn Sina Mantığında Burhanî Bilimlerin Konu, İlke ve Sorunları”,Felsefe Dünyası, 55/2012, 1.
  • Davutoğlu, Ahmet, “İslam Düşünce Geleneğinin Temelleri, Oluşum Süreci ve Yeniden Yorumlanması”, Divan, 1996/1.
  • Ebu Hayyân, Muhammed b. Yusuf el-Endelüsî, el-Bahru’l-Muhît fi’t- Tefsîr (thk. Sıtkî Muhammed Cemîl), Dâru’l-Fikr, Beyrut, 1420.
  • Fazlur Rahman, Islam And Modernity, The University of Chicago Press, 1982.
  • Fenârî, Mehmed b. Hamza, Füsûlü’l-Bedâi‘ fî Usûli’ş-Şerâi‘, Matbaatü Şeyh Yahya Efendi, İstanbul, 1289; Miftâhu Şerhi’l-Ğayb ve’l-Vücûd ve Şerhuhû Misbâhu’l-Üns beyne’l-Ma‘kûl ve’l-Meşhûd (thk. Âsım İbrahim) Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Lübnan, 2010.
  • Goldziher, Ignaz, Klasik Arap Literatürü, (trc. Azmi Yüksel-Rahmi Er) Ankara, 1993; (A Short History of Classical Arabic Literatür,ed. trans. Joseph De Somogyi, Berlin, 1966).
  • İbn Haldûn, Abdurrahmân b. Muhammed, Mukaddime (thk. Halil Şehhâte), Dâru’l-Fikr, Beyrut, 1408-1988.
  • İbn Teymiyye, Takıyyüddin Ahmed, Mukaddime fî Usûli’t-Tefsîr, Dâru Mektebeti’l-Hayât, Beyrut, 1400.
  • İsfehânî, Râğıb, Tefsîru’r-Râğıb el-İsfehânî, Muhammed Abdülaziz Besyûnî, Külliyyetü’l-Âdâb, Tanta, 1420.
  • Kâfiyeci, Mehmed b. Süleyman, et-Teysîr fî Kavâidi İlmi’t-Tefsîr (thk. İsmail Cerrahoğlu), Menşûrâtü Külliyyeti’l-İlâhiyyât, Ankara, 1974.
  • Kâtip Çelebi, Keşfü’z-Zunûn an Esâmi’l-Kütüb ve’l-Fünûn, Mektebetü’l- Müsennâ, Bağdat, 1941.
  • Mustafa Sabri Efendi, Yeni İslam Mücedditlerinin Kıymet-i İlmiyesi, Dâru’l-Hılâfeti’l-Âliye, İstanbul, 1337.
  • Rosenthal, Franz, İlmü’t-Târîh İnde’l-Müslimîn (trc. Ahmed Sâlih el- Ilâ), Müessesetü’r-Risâle, Beyrut, 1403-1983.
  • Sehâvî, Şemseddin, Ed-Dav’ü’l-Lâmi‘ li-Ehli’l-Karni’t-Tâsi‘, Dâru Mektebeti’l-Hayât, Beyrut, ts.
  • Süyûtî, Celâleddin, Büğyetü’l-Vüât fî Tabakâti’l-Lüğaviyyîn ve’n-Nühât (thk. Muhammed Ebu’l-Fadl İbrahim), el-Mektebetü’l-Asriyye, Sayda, ts.; el- İtkân fî Ulûmi’l-Kur’ân (thk. Muhammed Ebu’l-Fadl İbrahim), el-Hey’etü’l- Mısriyye, 1394.
  • Şeşen, Ramazan, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İsar, İs- tanbul, 1998.
  • Taşköprîzade, Ahmed b. Muhammed, eş-Şekâiku’n-Nu‘mâniyye fî Ulemâi’d-Devleti’l-Usmâniyye, Dâru’l-Kitâbi’l-Arabî, Beyrut, ts.
  • Tayyâr, Müsâid b. Süleyman, Mefhûmü’t-Tefsîr ve’t-Te’vîl ve’l-İstinbât ve’t-Tedebbür ve’l-Müfessir, Dâru İbni’l-Cevzî, Riyâd, 1427.
  • Togan, A. Zeki Velidî, Tarihte Usûl, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1981.
  • Touati, Houari,Islam Et Voyage Au Moyen Âge, Paris, Le Seuil, 2000.
  • Tûfî, Süleyman b. Abdülkâvî, el-İksîr fî Kavâidi İlmi’t-Tefsîr (thk. Abdülkâdir Hüseyin), Mektebetü’l-Âdâb, Kâhire, ts.
  • Watt, M. Islamic Philosopy and Theology, Edinburg University Press, 1985.
  • Zehebî, Muhammed Hüseyin, et-Tefsîr ve’l-Müfessirûn, Mektebetü Vehbe, Beyrut, ts.
  • Zürkânî, Muhammed Abdülazîm, Menâhilü’l-İrfân, Matbaatü İsâ el- Bâbî el-Halebî ve Şürakâih, ts.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Kaya

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 19 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 35 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Kaya, M. (2013). ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 35(35), 53-70.
AMA Kaya M. ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف. NEÜİFD. Aralık 2013;35(35):53-70.
Chicago Kaya, Mesut. “ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 35, sy. 35 (Aralık 2013): 53-70.
EndNote Kaya M (01 Aralık 2013) ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 35 35 53–70.
IEEE M. Kaya, “ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف”, NEÜİFD, c. 35, sy. 35, ss. 53–70, 2013.
ISNAD Kaya, Mesut. “ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 35/35 (Aralık 2013), 53-70.
JAMA Kaya M. ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف. NEÜİFD. 2013;35:53–70.
MLA Kaya, Mesut. “ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 35, sy. 35, 2013, ss. 53-70.
Vancouver Kaya M. ةيملاسلإابتكلايفعادبلإاةيضق لوغملادعب يجيفاكلانيدلاييحملئاسرءوضيف ريسفتلايف. NEÜİFD. 2013;35(35):53-70.
 

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi
Adres: Aşkan Mh. Yeni Meram Cd. No: 136 Meram / KONYA  E-posta: akifdergisi@erbakan.edu.tr
ISSN: 2148-9890  e-ISSN: 2149-0015

Sosyal Medya Hesapları:
Twitter: @akifdergisi 
 Instagram: @akifdergisi  Facebook: @akifdergisi