BibTex RIS Kaynak Göster

Din Dersleri ve Alevîliğin Aktarılması

Yıl 2011, Sayı: 63, 59 - 72, 01.06.2011

Öz

Öncelikle din eğitiminin Türkiye’deki durumunu tasvir edeceğim. Ardından bu tasviri evrensel insan hakları perspektifinden yorumlayacağım. Bu yorumlama esnasında resimde şu sorunun cevabını arayacağım: Türkiye’de din özgürlüğü açısından din eğitimi ve Alevîliğin aktarılması konusundaki temel sorunlar nelerdir? Sonuçta Türkiye’de din eğitimi konusunda “iki parçalı genel müfredat” ve “çoğulcu din eğitimi müfredatı” adını verdiğim iki unsurlu gevşek bir öneri ileri süreceğim. Tüm bunları yaparken tutarlı kalmamı sağlayacak bir bakış açısına ihtiyacım vardır. Bu bakış açısı genel anlamda liberal demokrasi, bu konuya özel olarak da çoğulcu din eğitimidir. Benim sorunu belirleme ve çözüm için hareket noktam İslâm, Alevîlik ya da Sünnîlik olmayacaktır. Bunun yerine seküler/bilimsel bakış açısı olacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hasan Yücel Başdemir

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 63

Kaynak Göster

APA Başdemir, H. Y. (2011). Din Dersleri ve Alevîliğin Aktarılması. Liberal Düşünce Dergisi(63), 59-72.