Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Students’ Opinions Related to the Teacher Competences on Classroom Management

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 18, 195 - 219, 04.06.2018

Öz

The purpose of this research is to determine the
classroom management competences of the teachers based on the students’
opinions. Both quantitative and qualitative research designs were used and this
study was conducted with a mixed method. The qualitative research has been
conducted on 1016 students attending to the 5th, 6th, 7th
and 8th grades at secondary schools in Kadıköy district of Istanbul,
and the data were collected between November 2014 and February 2015. The
qualitative data were obtained from 50 students attending 5th, 6th,
7th and 8th grades at secondary schools in Kadıköy, between
March 2015 and April 2015. The qualitative data were analyzed by using content
analysis technique.

 





The quantitative data show that the students describe
their teachers as average level in ‘teacher student relations’ and ‘compliance
to the teaching and educational principles’. Students declared that teachers
pay avarage regard to classroom management principles. According to the qualitative
data, students require teachers to display humorous attitude and to make
lessons entertaining. Students wish to be awarded by marks, being warned verbally,
and forgiven instead of punishment. Students would like their teachers to include
entertaining activities and games
In addition, it is anticipated that providing teachers
with pre-service and in-service-oriented trainings in relation to the classroom
management will help prevent disruptive behaviors in class and realize more
effective teaching and learning activities. 

Kaynakça

  • Ada, Ş. (2007). Sınıf yönetimi. Zeki Kaya (Ed.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Alkan, H. B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Akkaya, M. (2011). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ile mizah tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi (İstanbul İli Şişli ilçesi örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ayçiçek, Y. (2007). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin uyguladıkları sınıf yönetimindeki öğretmen-öğrenci ilişkilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, A. (1998). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydın, A. (2014). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baburşah, D. (2014). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim eğilimlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baloğlu, N. (1998). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki planlama yeterlikleri hakkında ilköğretim müfettişlerinin görüşleri. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları.
  • Başar, H. (2010). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Başarı, A. (2007). Sınıf içi iletişim aksaklıklarına yönelik öğretmen öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Bayraktar, V. H. ve Doğan, C. (2014). Beşinci sınıf öğrencilerinin öğretmenleri ile arasındaki iletişimin değerlendirilmesi. 13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 29-31 Mayıs 2014.
  • Burç, D. E. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlilikleri (Hatay İli örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 4. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. ve Baksi, O. (2014). Öğrencilerin sınıf içi tutum ve davranışlarının öğretmenlerin sınıf yönetimi başarısına etkisi. Asya Öğretim Dergisi, 2(1), (Özel Sayı), 86-101.
  • Coşkun, H. (2008). İlköğretim okulları I. kademe 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin öğrencileriyle karşılaştıkları iletişim sorunları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakmak, M. (2011). Sınıf yönetimi. Leyla Küçükahmet (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çalık, T. (2011). Sınıf yönetimi. Leyla Küçükahmet (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelik, V. (2012). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demirtaş, H. (2005). Etkili sınıf yönetimi. Hüseyin Kıran (Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirtaş, Z. ve Kahveci, G. (2010). Öğrenci algılarına göre 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15,18¬29.
  • Ercan, L. (2011). Sınıf yönetimi. Leyla Küçükahmet (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erden, M. (2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. (2011). Sınıf yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Ergün, M. (2012). Sınıf yönetimi. Emin Karip (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gözütok, F. D. (1997). Nasıl bir öğretmen? Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi. (23-24 Ekim 1997), 227-234. Güçlü, N. (2011). Sınıf yönetimi (12. Baskı). Leyla Küçükahmet (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gündüz, Y. ve Can, E. (2013). Öğrenci görüşlerine göre ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19 (3), 419-446.
  • Gürsel, M. (2011). Sınıf yönetimi. Musa Gürsel (Ed.). Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Karadüz, A. ve Sayın, H. (2015). Öğretmenlerin derslerindeki konuşma edimlerinin öğrencileriyle iletişimlerine etkisi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(11), 883-908.
  • Kaya, G. (2009). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin yönetici, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koçoğlu, A., M. (2013). İlkokullardaki sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çok boyutlu olarak incelenmesi (İstanbul İli Sancaktepe örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkmaz, N. (2007). İlköğretim okullarında etkili sınıf yönetiminde öğretmen davranışlarının incelenmesi İstanbul-Tuzla ilköğretim okullarında pilot bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İstanbul.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Çıkar, İ. (2017). Öğretmenlerin öğretme öğrenme anlayışları ile sınıf yönetimi yeterlikleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), ss.272-285.
  • Özdemir, E. İ. (2011). Sınıf yönetimi. Çağatay M. Özdemir (Ed.). Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Özdemir, S. M. (2011). Sınıf yönetimi. Çağatay M. Özdemir (Ed.) Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Özdemir, S. (2011). Sınıf yönetimi. Çağatay M. Özdemir (Ed.). Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). Thousand Oaks, Calif : Sage Publications, Inc. Selçuk, Z. (2000). Okul deneyimi ve uygulama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sezer, Ş.(2018). Öğretmenlerin sınıf yönetimi tutumlarının öğrencilerin gelişimi üzerindeki etkileri: Fenomenolojik bir çözümleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 534-549.
  • Sivri, D. G. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi eğilimlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Taflan, A. (2007). Öğretmen görüşleri ve öğrenci algısıyla sınıf yönetimi stratejilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Teddlie, C. ve Tashakkori, A. (2015). Karma yöntem araştırmalarının temelleri. (Çev. Yüksel Dede ve Selçuk Beşir Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yalçın, G. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminde gösterdikleri davranışların demokratikliğine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Z. N. ve Aydın, Ö. (2015). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1),148-164.
  • Yiğit, B. (2011). Sınıf yönetimi. Mehmet Şişman ve Selahattin Turan (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği). Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.

Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 18, 195 - 219, 04.06.2018

Öz

Bu
araştırmanın amacı, öğrenci görüşlerine göre öğretmenlerin sınıf yönetimi
yeterliklerini belirlemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin
birlikte kullanıldığı karma desende yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda
veri toplama süreci, Kasım 2014 ile Şubat 2015 tarihleri arasında İstanbul ili
Kadıköy ilçesindeki ortaokulların 5. 6. 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören
1016 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
nitel boyutunda veri toplama işlemi ise İstanbul Kadıköy ilçesindeki
ortaokulların 5. 6. 7.ve 8. sınıflarda öğrenim gören 50 öğrenci ile Mart 2015,
Nisan 2015 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nitel verileri, yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nitel araştırma verileri içerik
analizi tekniği ile analiz edilmiştir.



Araştırmanın
nicel bulgularına göre, öğrenciler ‘öğretmen-öğrenci ilişkileri’ ve ‘eğitim
öğretim ilkelerine uyma’ boyutlarında öğretmenleri ‘orta düzeyde’ yeterli
görmektedir. Öğrenciler, öğretmenlerin sınıf yönetimi ilkelerine ‘orta düzeyde’
uyduklarını belirtmiştir. Nitel verilerden elde edilen bulgulara göre
öğrenciler, öğretmenlerin sınıf ortamında esprili bir tutum sergilemesini ve
derslerin daha eğlenceli olmasını beklemektedir. Öğrenciler ödüllendirmenin not
ile olmasını, cezalandırmanın uyarma veya affetme şeklinde olmasını
istemektedir. Öğrenciler, öğretmenlerinin eğlenceli etkinliklere ve oyunlara
yer vermesini istemektedir. Ayrıca, öğretmenlere sınıf yönetimi konusunda uygulama
ağırlıklı hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim verilmesinin, sınıfta istenmeyen
davranışların önlenmesine ve daha etkili bir eğitim öğretim faaliyetinin
gerçekleştirilmesine katkı sağlayacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Ada, Ş. (2007). Sınıf yönetimi. Zeki Kaya (Ed.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Alkan, H. B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Akkaya, M. (2011). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ile mizah tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi (İstanbul İli Şişli ilçesi örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ayçiçek, Y. (2007). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin uyguladıkları sınıf yönetimindeki öğretmen-öğrenci ilişkilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, A. (1998). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydın, A. (2014). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baburşah, D. (2014). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim eğilimlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baloğlu, N. (1998). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki planlama yeterlikleri hakkında ilköğretim müfettişlerinin görüşleri. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları.
  • Başar, H. (2010). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Başarı, A. (2007). Sınıf içi iletişim aksaklıklarına yönelik öğretmen öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Bayraktar, V. H. ve Doğan, C. (2014). Beşinci sınıf öğrencilerinin öğretmenleri ile arasındaki iletişimin değerlendirilmesi. 13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 29-31 Mayıs 2014.
  • Burç, D. E. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlilikleri (Hatay İli örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 4. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. ve Baksi, O. (2014). Öğrencilerin sınıf içi tutum ve davranışlarının öğretmenlerin sınıf yönetimi başarısına etkisi. Asya Öğretim Dergisi, 2(1), (Özel Sayı), 86-101.
  • Coşkun, H. (2008). İlköğretim okulları I. kademe 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin öğrencileriyle karşılaştıkları iletişim sorunları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakmak, M. (2011). Sınıf yönetimi. Leyla Küçükahmet (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çalık, T. (2011). Sınıf yönetimi. Leyla Küçükahmet (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelik, V. (2012). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demirtaş, H. (2005). Etkili sınıf yönetimi. Hüseyin Kıran (Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirtaş, Z. ve Kahveci, G. (2010). Öğrenci algılarına göre 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15,18¬29.
  • Ercan, L. (2011). Sınıf yönetimi. Leyla Küçükahmet (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erden, M. (2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. (2011). Sınıf yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Ergün, M. (2012). Sınıf yönetimi. Emin Karip (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gözütok, F. D. (1997). Nasıl bir öğretmen? Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi. (23-24 Ekim 1997), 227-234. Güçlü, N. (2011). Sınıf yönetimi (12. Baskı). Leyla Küçükahmet (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gündüz, Y. ve Can, E. (2013). Öğrenci görüşlerine göre ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19 (3), 419-446.
  • Gürsel, M. (2011). Sınıf yönetimi. Musa Gürsel (Ed.). Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Karadüz, A. ve Sayın, H. (2015). Öğretmenlerin derslerindeki konuşma edimlerinin öğrencileriyle iletişimlerine etkisi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(11), 883-908.
  • Kaya, G. (2009). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin yönetici, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koçoğlu, A., M. (2013). İlkokullardaki sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çok boyutlu olarak incelenmesi (İstanbul İli Sancaktepe örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkmaz, N. (2007). İlköğretim okullarında etkili sınıf yönetiminde öğretmen davranışlarının incelenmesi İstanbul-Tuzla ilköğretim okullarında pilot bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İstanbul.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Çıkar, İ. (2017). Öğretmenlerin öğretme öğrenme anlayışları ile sınıf yönetimi yeterlikleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), ss.272-285.
  • Özdemir, E. İ. (2011). Sınıf yönetimi. Çağatay M. Özdemir (Ed.). Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Özdemir, S. M. (2011). Sınıf yönetimi. Çağatay M. Özdemir (Ed.) Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Özdemir, S. (2011). Sınıf yönetimi. Çağatay M. Özdemir (Ed.). Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). Thousand Oaks, Calif : Sage Publications, Inc. Selçuk, Z. (2000). Okul deneyimi ve uygulama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sezer, Ş.(2018). Öğretmenlerin sınıf yönetimi tutumlarının öğrencilerin gelişimi üzerindeki etkileri: Fenomenolojik bir çözümleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 534-549.
  • Sivri, D. G. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi eğilimlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Taflan, A. (2007). Öğretmen görüşleri ve öğrenci algısıyla sınıf yönetimi stratejilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Teddlie, C. ve Tashakkori, A. (2015). Karma yöntem araştırmalarının temelleri. (Çev. Yüksel Dede ve Selçuk Beşir Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yalçın, G. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminde gösterdikleri davranışların demokratikliğine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Z. N. ve Aydın, Ö. (2015). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1),148-164.
  • Yiğit, B. (2011). Sınıf yönetimi. Mehmet Şişman ve Selahattin Turan (Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği). Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ertuğ Can 0000-0002-0885-9042

Başak Arslan Bu kişi benim 0000-0001-6804-1528

Yayımlanma Tarihi 4 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 3 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Can, E., & Arslan, B. (2018). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(18), 195-219.