Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 55, 29 - 46, 15.10.2017

Öz

Günümüz kentlerinin en önemli sorunlarından biri kentlerin kimlik kazanma uğraşıdır. Kent kimliği geçmişten gelen oluşumlarla, günü- müzdeki değişimlerin ve yapılanmaların sonucu oluşmaktadır. Kent- ler bir yandan geçmişten gelen kimliklerini koruma savaşı verirken bir yandan da küreselleşme rüzgârlarıyla, benzer üretim tekniklerinin ve benzer malzemelerin kullanılarak yapıldığı küresel formlar ve bi- çimlerle, çok katlı yapılarıyla birbirine benzeyerek tek tipleşmektedir. Genel kategori içerisinde Bakü liman kenti olarak tanımlanabilirken, diğer liman kentlerinde olduğu gibi ticaret, toplum ve kültür yenilik- lerinin yoğunlaştığı bir noktada olarak küresel etkilere çok daha açık- tır. Bakü kenti, Türk-İslam mimarisinin izlerini taşıyan eski kenti ve Sovyet döneminin izleriyle biçimlenen geniş bulvarlarını süsleyen ne- oklasik cepheli yapılarıyla güçlü ve özgün kimlik değerlerini taşırken bir yandan da küreselleşmenin estirdiği rüzgârlarla kentsel cazibe merkezleri oluşturan güncel akımların etkisinde görülmektedir. Kent, mimarisi, tarihi ve kültürel dokusuyla, bulvarları, caddeleri ve mey- danlarıyla, denizle kurduğu ilişkisiyle ve ikon yapılarıyla ve imajıyla görsel kimlik değerlerini oluşturarak farklılaşmaktadır. Çalışmada, Bakü kent kimliğini oluşturan görsel öğelere, kentsel cazibe merkez- leri ve modern kent imajı oluşturmak için son dönemde kentte yapı- lan ikon yapılara değinilmiştir.

Kaynakça

  • ADAM Robert (2008). “Globalisation and Architecture”, The Architectural Review, February 2008, çev. Dündar, Ş.G., Ege Mimarlık 2008/3.
  • AKSOYLU Sevin(2013). “Kentin Pazarlama Ve Markalaşmasına Yönelik Ey- lemlerin Turizme Etkilerinin Eskişehir Örneğinde İncelenmesi”, İdeal Kent. Kent Araştırmaları Dergisi, Sayı 8, ss.151-156
  • ANDAÇ Feridun (2011). Geçen Zamanın İzinde Kentler, Heyamola Yayınları, İstanbul
  • ASLANOĞLU Rana. A. (2000). Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Ezgi Kitabevi, Bursa, s.s.192-197
  • BAUMAN Zygmunt (2014). Küreselleşme, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 5. Bas- kı.
  • BEARE Emma (ed.) (2009). Görmeniz Gereken 501 Şehir, çev. Eriş, Ç., Türki- ye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • BİLGİN İhsan(2012). “Neden ve Hangi Dünya Kentleri? Soluşlar, Serpilişleri, Liman Kentleri: Amsterdam, Barselona, Hamburg”, (ed.) İhsan Bilgin ve İdil Erkol, Metropol ve Mimarlık III, Liman Kentleri: Amsterdam, Barce- lona, Hamburg, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss. 7-27.
  • BİLGİN Nuri (2011). “Sosyal Düşüncede Kent Kimliği”, İdeal Kent. Kent Araş- tırmaları Dergisi, Sayı 3, Mayıs 2011.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nihan Canbakal Ataoğlu

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Canbakal Ataoğlu, N. (2017). BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME. Karadeniz Araştırmaları, 14(55), 29-46.
AMA Canbakal Ataoğlu N. BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME. Karadeniz Araştırmaları. Ekim 2017;14(55):29-46.
Chicago Canbakal Ataoğlu, Nihan. “BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME”. Karadeniz Araştırmaları 14, sy. 55 (Ekim 2017): 29-46.
EndNote Canbakal Ataoğlu N (01 Ekim 2017) BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME. Karadeniz Araştırmaları 14 55 29–46.
IEEE N. Canbakal Ataoğlu, “BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME”, Karadeniz Araştırmaları, c. 14, sy. 55, ss. 29–46, 2017.
ISNAD Canbakal Ataoğlu, Nihan. “BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME”. Karadeniz Araştırmaları 14/55 (Ekim 2017), 29-46.
JAMA Canbakal Ataoğlu N. BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME. Karadeniz Araştırmaları. 2017;14:29–46.
MLA Canbakal Ataoğlu, Nihan. “BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME”. Karadeniz Araştırmaları, c. 14, sy. 55, 2017, ss. 29-46.
Vancouver Canbakal Ataoğlu N. BAKÜ KENT KİMLİĞİ, İKON YAPILAR VE KÜRESELLEŞME. Karadeniz Araştırmaları. 2017;14(55):29-46.