Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kur’an Kursu Öğreticilerinin Hadis Bilgileri Üzerine Bir Değerlendirme: Gaziantep Örneği

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 3, 1069 - 1089, 29.07.2021
https://doi.org/10.21547/jss.899373

Öz

Kuran kurslarının öğretim programı, Kur’an-ı Kerim ve temel dini bilgilerden oluşmaktadır. Hadisler, temel dini bilgiler öğretim progamının vazgeçilmez bir parçasıdır. İslam dininin doğru anlaşılması sahih hadislerin mevzu rivayetlerden ayırt edilmesine bağlıdır. Çalışma ile, Kur'an kursu öğreticilerinin hadis bilgilerinin farkına varmaları ve böylelikle ilgili kurumların gerekli önlemleri almalarına katkıda bulunması amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda; demografik değişkenlere bağlı olarak, sahih ve mevzu hadis içeren ifadelere farklı cevapların verildiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Buhârî, Ebû Abdullah Muhammed b. İsmail. el-Câmiʿu’s-Sahîh. Tah. Muhammed Zuhayr b. Nasır el- Nasır. Dımeşk: Daru Tavku’n- Necat, 1422.
  • Bilen, Mehmet. “Din Görevlilerinin Hadis Bilgileri Üzerine”, İslami İlimler Dergisi 1/ 4 (2007), 81-104.
  • Korkmaz, Mehmet. Kur’an Kurslarında Din Eğitimi (Din Eğitimi El Kitabı), Editör: Recai Doğan, Remziye Ege. Ankara: Grafiker Yayınları, 2012.

An Evaluation of the Qur’an Course Teachers on Hadith Information: The Case of Gaziantep

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 3, 1069 - 1089, 29.07.2021
https://doi.org/10.21547/jss.899373

Öz

The teaching program of the Quran courses consists of Qur'an-ı Kerim and basic religious information. Hadids are an essential part of the basic religious knowledge teaching program. The correct understanding of the religion of Islam depends on the distinction of the subject of possessive discourse from the rumors. The study aims to make the Quran course instructors aware of the information of the disciples and thus contribute to the appropriate measures for the relevant institutions. The survey method was used as a data collection tool. In the end of the study, it was determined that depending on the demographic variables, different answers were given to statements containing ownership and subject matter.

Kaynakça

  • Buhârî, Ebû Abdullah Muhammed b. İsmail. el-Câmiʿu’s-Sahîh. Tah. Muhammed Zuhayr b. Nasır el- Nasır. Dımeşk: Daru Tavku’n- Necat, 1422.
  • Bilen, Mehmet. “Din Görevlilerinin Hadis Bilgileri Üzerine”, İslami İlimler Dergisi 1/ 4 (2007), 81-104.
  • Korkmaz, Mehmet. Kur’an Kurslarında Din Eğitimi (Din Eğitimi El Kitabı), Editör: Recai Doğan, Remziye Ege. Ankara: Grafiker Yayınları, 2012.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm İlahiyat
Yazarlar

Recep Aslan 0009-0002-1972-9726

Elif Kocabaş Bu kişi benim 0000-0002-7578-5338

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2021
Kabul Tarihi 7 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aslan, R., & Kocabaş, E. (2021). Kur’an Kursu Öğreticilerinin Hadis Bilgileri Üzerine Bir Değerlendirme: Gaziantep Örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(3), 1069-1089. https://doi.org/10.21547/jss.899373