Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 13, 56 - 64, 31.12.2021

Öz

Bir ülkenin tarihsel süreçte ortaya çıkan ve gelişen politik, ekonomik ve kültürel sistemi, idari reformun başarısı için belirleyici bir faktör konumundadır. Bu nedenle, reformların anlamları politik ve kültürel olarak inşa edilmiştir ve kamu sektöründeki değişiklikler pratikte başkaca anlamlara gelebilmektedir. Bu farklılıklar özellikle gelişmiş ülkeler ile gelişmekte olan ülkeler arasında görülmektedir. Gelişmiş ülkelerde, idari reform genellikle "idari yapılardaki ve kamu hizmetleri veya prosedürlerdeki değişim süreci" anlamına gelirken, gelişmekte olan ülkelerde ise idari reform genellikle "toplumsal ve ekonomik dönüşümü etkilemek için toplumda modernleşme ve değişim" anlamına gelmektedir.Cumhurbaşkanlığı sistemi Endonezya’da Türkiyeden daha önce uygulanmaya başlanmıştı. Türkiye’deki C.Başkanlığı sistemi bazı bölümleri itibarıyla benzeşmektedir.

Kaynakça

  • BankWorld Bank (1994). Governance: The World Bank's Experience. Washington DC:The World Bank Dunn, W.N. ve Miller, D.Y. (2007). A Critique of the New Public Management and the Neo-Weberian State: Advancing a Critical Theory of Administrative Reform. Public Organization Review 2007. Springer Science & Business Media, LLC. s. 345-358. Gant, F. George (2015). The Concept of Development Administration" In Comparative Public Administration. Published online: 09 Mar 2015; s. 257- 285.
  • Gow, J. I. (2012). Administrative Reform, (Editör: L. Côté and J.-F. Savard) Encyclopedic Dictionary of Public Administration, [online], www.dictionnaire.enap.ca (erişim tarihi 2 Ocak 2018)
  • Kabinet (2013). Jakarta.Sekretariat Kabinet (2015b). Laporan Kinerja Sekretariat Kabinet Tahun 2014.Jakarta Peraturan Menteri Negara Pendayagunaan Aparatur Negara dan Reformasi Birokrasi Nomor 20 Tahun 2010 Tentang Road Map Reformasi Birokrasi 2010 – 2014
  • (Bürokratik Reform Yol Haritası 2010-2014
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Acar 0000-0001-6478-2206

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Acar, A. (2021). Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 5(13), 56-64.
AMA Acar A. Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014. joecopol. Aralık 2021;5(13):56-64.
Chicago Acar, Ali. “Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 5, sy. 13 (Aralık 2021): 56-64.
EndNote Acar A (01 Aralık 2021) Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 5 13 56–64.
IEEE A. Acar, “Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014”, joecopol, c. 5, sy. 13, ss. 56–64, 2021.
ISNAD Acar, Ali. “Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014”. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 5/13 (Aralık 2021), 56-64.
JAMA Acar A. Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014. joecopol. 2021;5:56–64.
MLA Acar, Ali. “Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, c. 5, sy. 13, 2021, ss. 56-64.
Vancouver Acar A. Endonezya’da İdari Reform: Cumhurbaşkanlığı Örneği 1998 – 2014. joecopol. 2021;5(13):56-64.