Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARININ KURUM İMAJINA ETKİSİ: BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 20, 01.01.2019

Öz

Çağdaş kurumlar, hedef kitlenin güven ve desteğini sağlamak ve insanların
kuruma saygısını kazanmak için planlı, dürüst ve etkin bir halkla ilişkiler
çabasına gereksinim duymaktadır. Bu makalede, Bayrampaşa Belediyesi’nin
“engelli vatandaşlara” yönelik “Fizik Tedavi ve Engelliler Rehabilitasyon”
adlı faaliyetin gerçekleşmesi ve sonrası her aşamasında halkla ilişkilerin rolü,
önemi ve bu organizasyonun kurum imajına etkisini ortaya koyma amacı
bulunmaktadır. Günümüzde hem fiziki unsurlar açısından hem nüfus açısından
yaşanan yoğunluk, kent hayatını olumsuz etkilemektedir. Ayrıca kentleşmenin
plansız bir biçimde gerçekleşmesi, sıradan insanların yanı sıra özellikle engelli
bireylerin yaşamlarına doğrudan olumsuz bir etki bırakmaktadır. Yaşanan
bu olumsuzlukların giderilmesi, kent hayatını daha rahat ve kolay kılacak
faaliyetlerin merkez noktası, yerel yönetim birimi olan belediyelerdir. Bu
kapsamda bu çalışmada, Bayrampaşa Belediyesi Basın Yayın Halkla İlişkiler
Müdürü ve Fizik Tedavi Engelliler Rehabilitasyon Kurumu ile yapılan mülakat
ile engelli ve yakınlarıyla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler
değerlendirilmiş ve halkla ilişkiler çalışmalarının önemi ve etkisi irdelenmiştir.
Elde edilen bulgulara göre, kurumlarda halkla ilişkiler anlayışının yeterli ölçüde
anlaşılmadığı ve halkla ilişkilere gereken önemin verilmediği ortaya çıkmaktadır.
Öte yandan Bayrampaşa Belediyesi’nin gerçekleştirmiş olduğu bu ücretsiz fizik
tedavi ve rehabilitasyon hizmeti sayesinde, başta engelli ve yakınları olmak
üzere, kurumdan hizmet alan vatandaşların zihninde olumlu bir imaj edindiği
yapılan çalışmalar sonucunda ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Asna, M. Alaeddin, Yönetim, Halk İlişkileri, Amme İdaresi Dergisi, Sayı: 3-4, 1968. Canöz, Kadir, Doğan İsmailcan, İmaj Oluşturma Aracı Olarak Sponsorluk, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2015. Erdoğan, İrfan, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Alter Yayıncılık, Genişletilmiş 3. baskı, Ankara, 2014. Ertekin, Yücel, Halkla İlişkiler ve Görüntü Yaratma, Amme İdaresi Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 3, 1978. Gemlik, N, Sığrı Ü, Kurum İmajı Analizi ve Bir Belediye Üzerindeki Uygulamanın Değerlendirilmesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: 6, Sayı: 11, Bahar,2007/2. Gülsünler, Makbule Evrim, Kurum Kimliği Süreci ve İşleyişi Üzerine Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez Özeti, 2005. Güneş, Ahmet, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Kavramının Tanımı Yeri ve Önemi Üzerine Bir Yaklaşım, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:10, Sayı:1, 2009. Horzum, Işıl, Kurum Personelinin Kurum İmajı Oluşumundaki Rolü Üzerine Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma (Sağlık Ocakları), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2002. Kazancı, Metin, Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, Turhan Kitapevi, 10. baskı, Ankara, 2013. Koçyiğit, Murat, Özüpek, M. Nejat, Halkla İlişkiler Uygulamalarının Kurum İmajına Etkisi: Vodafone Örneği, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, 2014. Kurt, Kübra, Belediyelerde Halka İlişkiler Faaliyetleri, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı, Mahalli İdareler ve Yerinden Yönetim Bilim Dalı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 2014. Öğüt, Nesrin, Kurum İmajının Oluşum Sürecinde Halkla İlişkilerin Rolü Üzerine Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 2008. Özüpek, Nejat, Belediyelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Yayınevi, 2. baskı, Konya, 2013. Polat, Soner, Arslan, Yaser, Örgütsel Yaşamda İmaj- İmaj Geliştirme ve Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, 1. baskı, Ankara, 2015. Peltekoğlu, Filiz Balta. Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 4, 1997 Sezer, U, Birkan, Yerel Yönetimler ve Halkla İlişkiler, Çağdaş Yerel Yönetimler, Sayı: 6, 1996. Şen, Semra, Çerçi, Meral, Halkla İlişkiler, Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara, 1974. Tarhan, Ahmet, Bakan, Ömer, Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Vatandaş Algısı, LiteraTürk Yayınları, 1. baskı, Konya, 2013. Tortop, Nuri, Özer Akif, Mehmet, Halkla İlişkiler, Nobel yayınları, Geliştirilmiş 11. baskı, Ankara, 2013. Yayınoğlu, E. P., Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Belediyeler Yönünden Bir Değerlendirme, Birsen Yayınevi, 2. baskı, İstanbul, 2007. Yeter, Enes, Yerel Yönetimler Üzerine Düşünceler, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt 1, Sayı: 4-19, 1992. <https://www.ekodialog.com/kamu_yonetimi/yerel_yonetim_belediye_il_ozel_ idaresi.html> Erişim tarihi: 29 Kasım 2015 <http://www.mevzuat.gov.tr> Erişim tarihi: 29 Kasım 2015
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kadir Aydın 0000-0002-2437-8118

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2018
Kabul Tarihi 15 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın, K. (2019). HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARININ KURUM İMAJINA ETKİSİ: BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 11(1), 1-20.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png