Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

SÜNNET-İ SENİYYENİN SAKINDIRDIĞI “ÖLÇÜSÜZ MOTİVASYON”

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 32 - 59, 30.06.2019

Öz

Belirlediğimiz ya da başarmak zorunda olduğumuz hedeflere ulaşmak için
öncelikli olarak ihtiyaç duyduğumuz şeylerin başında motivasyon gelmektir.
Motivasyon, nesnelere ilk hareketi vermek için uygulanan harici kuvvete benzer
bir şekilde kişileri belirli bir istikamete doğru harekete geçirmek ve davranış
değişikliği sağlamak için dinamiklik veren ilk kuvvettir. Pek çok şeyde olduğu
gibi herhangi bir gayeyi yakalamak için bireylere ilk hareketi veren bu şevkli
halin de ifrat-tefriti vardır. Hedeflerini tutturmak için ister kendinden ister
hariçten güçlü bir hareket alarak heyecan yakalamış kişilerin kapasitelerini
zorlayacak bir surette yük almaları motivasyon halinin ifratıdır ki Hz.
Peygamber (a.s.m.) bir hadisinde bu haleti “şirra” ile ifade etmiştir.
Şevkli ve gayretli olma halinin aşırılığı yine aynı hadisin devamında “fetra
ile ifade edilen yorgunluktan uyuşuk ve isteksiz bir ruh halini netice verecektir.
Bu makale bahse konu hadisi diğer benzer hadislerle birlikte “ölçüsüz
motivasyon” kavramı çerçevesinde olgu sunumu yapacaktır.

Kaynakça

  • Ahmed b. Hanbel. Müsned. tah: Şuayb Arnavûd. (Beyrut: Muessesetur-risâle, 1998). Akbaba, Sırrı. “Eğitimde Motivasyon”. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (2006): 343-361. Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmâîl. Sahîhû’l-Buhârî. (Beyrut: Dâru İbn Kesîr, 2002).Dölek, Adem. “Sünnet Işığında Cimrilik Hastalığı ve Tedâvî Yolları”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 4/2 (2004): 95-128. ………………. “Hadisler Işığında Temizlik ve İbadet Konularındaki Vesveseler ve Tedavi Yolları”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 4/4 (2004). İbn Hibbân. Sahih. tah: Şuayb el-Arnavûd (Beyrut: Müessesetu’r-risale, 1993).Maslow, Abraham, İnsan Olmanın Psikolojisi. çev: Okhan Gündüz (İstanbul: Kuraldışı, ty.).Önkal, Ahmet. “İslam Tarihçiliğinde Tarafsızlık Problemi”. Marife 5/1 (Bahar 2005): 257-269. Özköse, Kadir. “Zühd Ve Sûfîlerin Zühde Yükledikleri Anlam Tasavvufta Dünyevileşmeye Tepkisel Yaklaşım” http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/338.pdf (Erişim: 01.01.2019). Seâlebi, Ebû Mansûr. Tahsînu’l-kubhi ve takbîhu’l-husn, tah: Şâkir el-Âşûr, 1. Baskı, (Irak, İhyâu’t-turâsi’l-İslâmî, 1981).
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 32 - 59, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Ahmed b. Hanbel. Müsned. tah: Şuayb Arnavûd. (Beyrut: Muessesetur-risâle, 1998). Akbaba, Sırrı. “Eğitimde Motivasyon”. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (2006): 343-361. Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmâîl. Sahîhû’l-Buhârî. (Beyrut: Dâru İbn Kesîr, 2002).Dölek, Adem. “Sünnet Işığında Cimrilik Hastalığı ve Tedâvî Yolları”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 4/2 (2004): 95-128. ………………. “Hadisler Işığında Temizlik ve İbadet Konularındaki Vesveseler ve Tedavi Yolları”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 4/4 (2004). İbn Hibbân. Sahih. tah: Şuayb el-Arnavûd (Beyrut: Müessesetu’r-risale, 1993).Maslow, Abraham, İnsan Olmanın Psikolojisi. çev: Okhan Gündüz (İstanbul: Kuraldışı, ty.).Önkal, Ahmet. “İslam Tarihçiliğinde Tarafsızlık Problemi”. Marife 5/1 (Bahar 2005): 257-269. Özköse, Kadir. “Zühd Ve Sûfîlerin Zühde Yükledikleri Anlam Tasavvufta Dünyevileşmeye Tepkisel Yaklaşım” http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/338.pdf (Erişim: 01.01.2019). Seâlebi, Ebû Mansûr. Tahsînu’l-kubhi ve takbîhu’l-husn, tah: Şâkir el-Âşûr, 1. Baskı, (Irak, İhyâu’t-turâsi’l-İslâmî, 1981).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adnan Arslan 0000-0002-3989-6612

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 3 Ocak 2019
Kabul Tarihi 18 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Arslan, Adnan. “SÜNNET-İ SENİYYENİN SAKINDIRDIĞI ‘ÖLÇÜSÜZ MOTİVASYON’”. Din ve Bilim - Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 2/1 (Haziran 2019), 32-59.

Dergi İletişim: dinbil@alparslan.edu.tr

Din ve Bilim-Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.