BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 8 - 25, 10.08.2015

Öz

Open and distance education differentiates from formative education with same aspects. There are three main policies while assessing achievement of people. In this paper, advantages and disadvantages of criterion referenced, norm referenced and ipsative assessment methods in open and distance education have been discussed and some suggestions have been made

Kaynakça

  • Angoff, W. H. (1971). Scales, norms and equivalent scores. In R. L. Thorndike (Ed.), Educational Measurement (pp. 508-600). Washington DC: American Council on Education.
  • Bennett, R. E. (1998). Speculations on the future of large-scale educational testing. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Chan, W. (2014). A better norm-referenced grading using the standard deviation criterion. Teaching and Learning in Medicine, 26(4), 364-365.
  • Crocker, L., & Algina, J. (2006). Introduction to classical and modern test theory. Belmont, CA: Cengage Learning.
  • Davis-Becker, L. S., Buckendahl, C. W., & Gerrow, J. (2011). Evaluating the bookmark standard setting method: The impact of random item ordering. International Journal of Testing, 11, 24-37.
  • Ebel, R. L. (1972). Essentials of educational measurement. Englewood Cliffs, NJ : Prentice Hall.
  • Esler, W. K., & Dziuban, C. D. (1974). Criterion referenced test: Some advantages and disadvantages for science instruction. Science Education, 58(2), 171-174.
  • Hughes, G. (2014). Ipsative assessment motivation through marking progress. Basingstoke, UK: Palgrave Macmillan.
  • Hughes, G., Okumoto, K., & Crawford, M. (2010). Centre for distance education teaching and research awards round 5 project Report.
  • Impara, J. C., & Plake, B. S. (1997). Standard setting: An alternative approach. Journal of Educational Measurement, 34, 353-366.
  • Karadağ, N. (2014). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme: Mega üniversitelerdeki uygulamalar. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Kingston, N., Kahl, S., Sweeney, K., & Bay, L. (2001). Setting performance standards using the body of work method. In G. J. Cizek (Ed.), Setting Performance Standards, Concepts, Methods, and Perspectives (pp. 219-248). Mahwah, N.J: Erlbaum.
  • Livingston, A., & Zieky, M. J. (1982). Passing scores: A manual for setting standards of performance on educational and occupational tests. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Nedelsky, L. (1954). Absolute grading standards for objective tests. Educational and Psychological Measurement, 14, 3-19.
  • Pitoniak, M. J., & Morgan, D. L. (2012). Setting and validating cut scores for tests. In C. Secolsky and D. B. Denison (Eds.), Handbook on Measurement, Assessment, and Evaluation in Higher Education (pp. 345-346). UK: Roudledge.
  • Popham, W. J. (2014). Criterion-referenced measurement: Half a century wasted? Educational Leadership, 62-66.
  • Sireci, S. G., Hambleton, R. K., & Pitoniak, M. J. (2004). Setting passing scores on licensure exams using direct consensus. CLEAR Exam Review, 15(1), 21-25. Yazar Hakkında
  • Yrd. Doç. Dr. Murat AKYILDIZ
  • Psikoloji lisans eğitimi aldıktan sonra yüksek lisansını ve doktorasını ölçme ve değerlendirme
  • alanında tamamladı. Çok boyutlu ve çok parametreli lojistik modellerle bireylerin bilişsel ve
  • duyuşsal özelliklerinin kestirilmesi temel ilgi alanıdır. Diğer ilgi alanları arasında psikometri,
  • istatistiksel analiz, bilim yöntemi ve felsefesi yer almaktadır. Dr. Akyıldız, halen Anadolu
  • Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Posta adresi: Tel (İş): Eposta:
  • muratakyildiz@anadolu.edu.tr

Açık ve uzaktan öğretimde ölçme ve değerlendirme politikaları

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 8 - 25, 10.08.2015

Öz

Açık ve uzaktan öğretim çeşitli yönleriyle örgün öğretimden ayrılır. Bireylerin başarı durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılan ölçme ve değerlendirme işlemlerinde üç ana politika bulunmaktadır. Bu çalışmada, ölçüt (kriter) referanslı, norm referanslı ve ipsative olmak üzere bu üç politikanın açık ve uzaktan öğretimde avantaj ve dezavantajları tartışılmış ve önerilerle bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Angoff, W. H. (1971). Scales, norms and equivalent scores. In R. L. Thorndike (Ed.), Educational Measurement (pp. 508-600). Washington DC: American Council on Education.
  • Bennett, R. E. (1998). Speculations on the future of large-scale educational testing. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Chan, W. (2014). A better norm-referenced grading using the standard deviation criterion. Teaching and Learning in Medicine, 26(4), 364-365.
  • Crocker, L., & Algina, J. (2006). Introduction to classical and modern test theory. Belmont, CA: Cengage Learning.
  • Davis-Becker, L. S., Buckendahl, C. W., & Gerrow, J. (2011). Evaluating the bookmark standard setting method: The impact of random item ordering. International Journal of Testing, 11, 24-37.
  • Ebel, R. L. (1972). Essentials of educational measurement. Englewood Cliffs, NJ : Prentice Hall.
  • Esler, W. K., & Dziuban, C. D. (1974). Criterion referenced test: Some advantages and disadvantages for science instruction. Science Education, 58(2), 171-174.
  • Hughes, G. (2014). Ipsative assessment motivation through marking progress. Basingstoke, UK: Palgrave Macmillan.
  • Hughes, G., Okumoto, K., & Crawford, M. (2010). Centre for distance education teaching and research awards round 5 project Report.
  • Impara, J. C., & Plake, B. S. (1997). Standard setting: An alternative approach. Journal of Educational Measurement, 34, 353-366.
  • Karadağ, N. (2014). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme: Mega üniversitelerdeki uygulamalar. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Kingston, N., Kahl, S., Sweeney, K., & Bay, L. (2001). Setting performance standards using the body of work method. In G. J. Cizek (Ed.), Setting Performance Standards, Concepts, Methods, and Perspectives (pp. 219-248). Mahwah, N.J: Erlbaum.
  • Livingston, A., & Zieky, M. J. (1982). Passing scores: A manual for setting standards of performance on educational and occupational tests. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Nedelsky, L. (1954). Absolute grading standards for objective tests. Educational and Psychological Measurement, 14, 3-19.
  • Pitoniak, M. J., & Morgan, D. L. (2012). Setting and validating cut scores for tests. In C. Secolsky and D. B. Denison (Eds.), Handbook on Measurement, Assessment, and Evaluation in Higher Education (pp. 345-346). UK: Roudledge.
  • Popham, W. J. (2014). Criterion-referenced measurement: Half a century wasted? Educational Leadership, 62-66.
  • Sireci, S. G., Hambleton, R. K., & Pitoniak, M. J. (2004). Setting passing scores on licensure exams using direct consensus. CLEAR Exam Review, 15(1), 21-25. Yazar Hakkında
  • Yrd. Doç. Dr. Murat AKYILDIZ
  • Psikoloji lisans eğitimi aldıktan sonra yüksek lisansını ve doktorasını ölçme ve değerlendirme
  • alanında tamamladı. Çok boyutlu ve çok parametreli lojistik modellerle bireylerin bilişsel ve
  • duyuşsal özelliklerinin kestirilmesi temel ilgi alanıdır. Diğer ilgi alanları arasında psikometri,
  • istatistiksel analiz, bilim yöntemi ve felsefesi yer almaktadır. Dr. Akyıldız, halen Anadolu
  • Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Posta adresi: Tel (İş): Eposta:
  • muratakyildiz@anadolu.edu.tr
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Murat Akyılyıldız

Yayımlanma Tarihi 10 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akyılyıldız, Y. D. D. M. (2015). Açık ve uzaktan öğretimde ölçme ve değerlendirme politikaları. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 8-25.