BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Öğretmeni Adaylarının Çalgı Eğitimine Yönelik Repertuar Kazanım Durumlarının İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 13, 0 - 0, 22.10.2014

Öz

Özet Çalgı eğitimi, müzik eğitiminin bir boyutudur. Çalgı eğitimi yoluyla bireylerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel yapılarında değişiklikler oluşturulabilir. Bireyin bu gelişiminde öğretilen çalgıya yönelik kazandırılacak repertuar önem taşımaktadır. Araştırma, müzik öğretmeni adaylarının çalgı eğitimine yönelik repertuar kazanım durumlarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Niğde Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören müzik öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Araştırma betimsel olup, durum tespiti yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin analizinde frekans ve yüzde değerleri alınmış, nitel verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hazan Kurtaslan

Yayımlanma Tarihi 22 Ekim 2014
Gönderilme Tarihi 24 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Kurtaslan, H. (2014). Müzik Öğretmeni Adaylarının Çalgı Eğitimine Yönelik Repertuar Kazanım Durumlarının İncelenmesi. Akdeniz Sanat, 7(13).

Akdeniz Sanat'ın 2024 Temmuz sayısı (cilt: 18 sayı: 34) için makale gönderimi 1-15 Nisan 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

Düzeltme: Sistemsel bir nedenden dolayı makale gönderimi 2-16 Nisan 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.

Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.


Creative Commons Lisansı
Akdeniz Sanat  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.