-"ı.. .ıt...J), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler" />
Research Article
BibTex RIS Cite

Problems Facing Teaching of Arabic in Turkey

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 33 - 51, 15.06.2013

Abstract

This article deals with problems encountered in teaching of Arabic
language in Turkey. The problems are discussed in different categories
after detailing on the importance of Arabic, the goals in
teaching of Arabic, and the institutions where Arabic is taught.
The problems are sametimes caused by the perspective Arabic is
viewed from and sametimes by the lnadequacy and unsuitability
of method(s) employed by instructors. Structural differences between Arabic and Turkish languages, lack of tools-equipment,
misquotation of Arabic words borrowed into Turkish, lack of proficleney
of grammar in the first language, planning problems with
curriculum, and unsuitability of learning environment are the
problems discussed in this article.

References

  • Adalı, Oya," Anadili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne'', Türk Dili -Aylık Dil
  • ve Yazın Dergisi- Dil Öğretimi Özel Sayısı, 1983, cilt.47, sayı:379-
  • 384.
  • Akçay, İsmail, "Arapça ve Türkçe Seslerin Telaffuzu _ve Aralanndaki İlişkiler",
  • Anıl, Zeynep Ayça, "Aslı Arapça olup Türkçeye anlam kaymasına uğrayarak
  • geçmiş kelimeler", (fr->-"ı.. .ıt...J), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü, İstanbul2002.

TÜRKİYE'DE ARAPÇA ÖGRETİMİNDE KARŞıLAŞlLAN SORUNLAR

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 33 - 51, 15.06.2013

Abstract

Bu makale Türkiye'de Arapçanın öğretilmesinde karşılaşılan sorunları
incelemektedir. Arapçanın önemi, öğretilme amacı ve öğretildiği
kurumlar ele alındıktan sonra, sorunlar değişik kategorileriyle
incelenmiştir. Bazen Arapçaya bakış açısından kaynaklanan sorunlar
olarak, bazen de öğreticilerin kullandıkları yöntem(ler)in uygun
olmayışı veya yetersiz olması şeklinde karşımıza çıkmaktadır.
Arapçanın yapısının Türkçeye göre farklı oluşu, araç-gereç yetersizliği,
Arapçadan Türkçeye geçmiş kelimelerin yanlış aktarıma
neden olması, öğrencilerin anadili gramerini iyi bilmemeleri, program
ve müfredatın iyi ayarlanamaması ve öğretim ortamının uygun
olmayışı gibi sorunlar ele alındı ve çözümler sunuldu

References

  • Adalı, Oya," Anadili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne'', Türk Dili -Aylık Dil
  • ve Yazın Dergisi- Dil Öğretimi Özel Sayısı, 1983, cilt.47, sayı:379-
  • 384.
  • Akçay, İsmail, "Arapça ve Türkçe Seslerin Telaffuzu _ve Aralanndaki İlişkiler",
  • Anıl, Zeynep Ayça, "Aslı Arapça olup Türkçeye anlam kaymasına uğrayarak
  • geçmiş kelimeler", (fr->-"ı.. .ıt...J), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü, İstanbul2002.
There are 7 citations in total.

Details

Journal Section Peer-reviewed Research Articles
Authors

Yusuf Dogan

Tahirhan Aydın This is me

Publication Date June 15, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 17 Issue: 1

Cite

ISNAD Dogan, Yusuf - Aydın, Tahirhan. “TÜRKİYE’DE ARAPÇA ÖGRETİMİNDE KARŞıLAŞlLAN SORUNLAR”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/1 (June 2013), 33-51.